Jaa

Är det bara jag som tycker det är konstigt att det är så svårt att förstå?
Glad, rolig, snäll, alltid med ett leende på läpparna, lätt att prata med...
Det är några av de vanligaste sakerna folk säger om mig men är det
verkligen ingen som förstår att det finns mer av mig än så?
Skriker, gråter, stressar, hatar, svär, deppar...
Jag har de dagarna med.

Men tolka inte mig fel, jag är glad att folk inte tycker jag är dåliga saker.
Men ibland känns det som man måste hålla uppe någon slags fasad.
Jag kanske inte vill vara glad
Jag kanske inte vill vara rolig
Jag kanske inte vill vara snäll

Jag kanske inte vill ha ett leende på läpparna.
Jag kanske inte vill prata med dig

Det känns som jag ibland är ett batteri.
I skolan och när jag är ute så kör jag på full energi,
skrattar och är glad och skämtar.
Men när jag kommer hem finns det inget kvar.
Då är jag bara sur och depp.

För varje skratt kommer gråt.
För varje leende kommer sorg
För varje skämt kommer osäkerhet
För varje ord kommer smärta.


För alla ni som inte fatta det är jag mindre glad just nu. :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ingen människa är endimensionell... Det finns alltid flera sidor av en person! Det är tillåtet att deppa också, livet är liksom så.

Kram på dig Maria <3

2011-01-26 @ 19:12:04
Postat av: Jennifer

Tävla på våran blogg :D kolla ! as kul och as fina priser

2011-11-08 @ 13:07:34
URL: http://tofflor.blogg.se/
Postat av: Natascha ♥

Jag känner nästan exakt samma sak. Om jag kommer till skolan och är trött eller har vaknat på fel sida tror mina klasskompisar att jag på fullaste allvar är sjuk. Förutom en, som förstår mig. Är dock inte deppig när jag kommer hem, bara stressad! Men förstår vad du menar med att man måste hålla en fasad. Det känns som det är viktigare att låta andra tro att man är super lycklig hela tiden än att bara få sjunka ihop och vara som man känner sig. SUGIT!



Btw, om tröjan är kvar på torsdag tror jag att jag köper den. Den från åhlens 70kr :)

2011-11-28 @ 18:49:37
URL: http://uppoveroronen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0